Od letošního školního roku mohou maturanti nahradit profilovou maturitní zkoušku z cizího jazyka mezinárodním certifikátem. V anglickém jazyce lze složit i rozšířenou Cambridge zkoušku FCE (First Certificate in English). Studenti posledních dvou ročníků se na ni připravují v seminářích, ale požadované jazykové úrovně B2 často dosahují už i mladší studenti.

Ve středu 5. října tedy proběhla na naší škole zkouška FCE nanečisto, aby si studenti napříč ročníky otestovali svoji současnou úroveň angličtiny. Zkouška má celkem pět částí – ústní projev, psaní, čtení s porozuměním, poslech s porozuměním a lexikálně-gramatickou část. Při zkoušce nanečisto byly první dvě části vynechány. Není tedy možné s jistotou říci, zda by studenti zkoušku udělali a na jakou známku (A, B nebo C), protože do finálního skóre se započítávají všechny části, ale i tak získali přehled o tom, na jaké úrovni mají danou dovednost – dosažené skóre si totiž srovnají se škálou úrovně jazyka (od nejnižší A2 po nejvyšší C2).

Ve svém volném čase, v odpoledních hodinách, si zkoušku přišlo napsat přes čtyřicet studentů. Mnozí si vedli velmi dobře a už se přihlásili na prosincový termín zkoušky – všem držíme palce!

J. Bogdanová a P. Borovková

DSCN2760 DSCN2765

Jarní kuličkový turnaj proběhl 21. dubna 2015. Celá akce probíhala bez organizačních problémů v příjemné a kamarádské atmosféře, přálo nám i krásné slunečné počasí. Děti si nejen zasoutěžily a porovnaly své schopnosti, ale seznámily se i s novým způsobem trávení volného času, který byl vždy tradiční jarní zábavou českých dětí. Akci navštívil koordinátor prevence kriminality a protidrogové prevence Bc. Jaroslav Fiala z MČ Praha 7, učitelé zúčastněných škol a turnaj přilákal i pozornost několika kolemjdoucích a především pak fanoušků z řad spolužáků. Celou akci pomáhalo zajistit dvacet osm studentů ze septimy B.

Čtrnáctý ročník soutěže opět ukázal, že je akce populární. V letošním roce soutěžilo dvanáct družstev ze škol na území MČ Praha 7, to je třicet šest hráčů. Dětem udělalo radost občerstvení a ceny věnované MČ Praha 7, organizátorům hezké počasí, příjemná atmosféra a hladký průběh celého turnaje. Doufejme, že Jarní kuličkový turnaj naláká v příštím roce účastníky i z jiných škol.

Vítězná družstva

1. místo: Gymnázium, Praha 7, Nad Štolou 1
Anna Drápalová, Johana Lukešová, Natálie Vithová

2. místo: Gymnázium, Praha 7, Nad Štolou 1
Jakub Kukan, Matouš Najman, Daniel Pelikán

3. místo: Gymnázium, Praha 7, Nad Štolou 1
Marcela Kinclová, Zuzana Šlechtová, Jiří Vlach

-sš-

kulicky-15-jaro-1 kulicky-15-jaro-2 kulicky-15-jaro-3

kulicky-15-jaro-4 kulicky-15-jaro-5

Na začátku letošního školního roku přivítali naše žáky nejen připravení a odpočinutí učitelé, ale také velmi zajímavá akce – sportovně-charitativní happening Teribear hýbe Prahou. Po deset dní, od středy 3. 9. do 12. 9., jsme měli možnost běhat, svižně chodit nebo se procházet po trase dlouhé 1,3 km vyznačené hned v sousedství našeho gymnázia. Za každý zdolaný kilometr, zaznamenaný zakoupeným čipem, věnovali partneři akce na podporu projektu 10 Kč.

teribear1teribear1teribear1

Méďa Teribear je symbolem charitativního projektu Nadace Terezy Maxové. Projekt vznikl v roce 2009 jako reakce na vysoký počet dětí, které v České republice musí vyrůstat v ústavní péči. Teribear se snaží pomoci potřebným maminkám i dětem najít a vytvořit si zázemí a spokojený domov. Pomáhá například ohroženým těhotným maminkám, rodinám v tíživé situaci, týraným dětem, podporuje pěstounskou péči i studium mladých lidí z dětských domovů.

Projektu se zúčastnila celá řada studentů našeho gymnázia, přidali se i učitelé. Společné i individuální výběhy, které zprostředkovaně pomohou potřebným, provázelo příjemné podzimní sluníčko, radost z pohybu a především dobrá nálada.

teribear4 teribear4

Celkem jsme zdolali vzdálenost 750 km, což odpovídá, bez pár drobných, částce 9 000 Kč.

teribear6

Za všechny nadšené účastníky

Marie Satrapová

Komise německého jazyka pořádá dvoudenní předvánoční zájezd do německých měst Mnichova a Regensburgu.

Termín: pondělí 14. – úterý 15. prosince 2015.

Program

Mnichov – první den – prohlídka historického centra, návštěva automobilových muzeí – BMW Museum a BMW Welt, olympijského areálu a adventních trhů v blízkosti náměstí Marienplatz, druhý den – návštěva Staré pinakotéky, Allianz Areny.

Regensburg – návštěva historického města (Kamenný most přes Dunaj, dóm sv. Petra) a vánočních trhů.

Cena: 2 300 Kč zahrnuje autobusovou dopravu, 1× ubytování v Jugendherberge se snídaní (www.muenchen-park.jugendherberge.de), služby průvodce, cestovní pojištění, pojištění CK proti úpadku, infomateriál.

Cena nezahrnuje vstupné 15 euro.

Přihlášky si můžete vytisknout, nebo vyzvednout v kabinetě NJ (210).

Již sedmý biologický kurz proběhl tentokrát od 1. do 5. září na základně DDM Stod na břehu řeky Mže pod zříceninou hradu Buben.

Na co si účastníci rozhodně nestěžovali? Na nudu. V průběhu dne jsme nabízeli průměrně dvanáct programů vedených většinou externími odborníky. Každý si mohl vybrat podle svého zájmu od botaniky, ekologie a archeobotaniky přes zoologii, etologii až po anatomii a fyziologii člověka. Minimum teorie, maximum praxe. Příprava pastí, lovení, odchyty, sběry, pitvy, určování, mikroskopování… Vůbec nebylo na překážku, že se během jednoho programu sešli žáci z tercie a oktávy. Někdy měli více znalostí mladší studenti, jindy starší, ale každopádně se každý něco nového dozvěděl. Budoucí maturanti využili možnosti vést s externisty z vysokých škol rozhovory o možnostech uplatnění a průběhu studia na některých vysokých školách.

Ve volných chvílích (ani nevíme, kdy vlastně byly) nacvičili starší účastníci ve skupinách dramatizaci některých biologických dějů (genová exprese, dýchání, fotosyntéza), mladší zpracovávali zvolený miniprojekt.

Ve čtvrtek 3. září jsme navštívili rezervaci SOOS a nejznámější rezervace Slavkovského lesa (Smraďoch, Tři křížky, Kladská). Počasí nám v tento den zrovna moc nepřálo, ale s kapkou optimismu a deštníkem jsme objevili i český endemit – rožec kuřičkolistý.

Na úplný závěr kurzu si všichni vyzkoušeli akceschopnost při poskytování první pomoci. Učili jsme se, jak zachránit život v případě pádu ze schodů se zástavou dechu a tepu a postiženému infarktem. Pak už si účastníci jen zabalili vše včetně řady metodických a výukových materiálů, jejichž množství mohl každý ovlivnit nejen aktivitou při odborných programech, ale i tím, jak ochotně se stavěl třeba k mytí nádobí nebo k úklidu společných prostor, a vydali se na cestu domů.

A závěrečná otázka: Kam příště?

A vzkaz od externistů: Bylo nám s vámi dobře a rádi přijedeme znovu.