Dívčí vládce pochází z Prahy – Štola vyhrála západní finále G2 FLORBAL CHALLENGE

florbal challenge 2017 1

Pondělní odpoledne v Praze na Braníku rozhodlo o prvním účastníkovi letošního Superfinále florbalu. Boje v dívčí kategorii nakonec ovládla domácí škola – Gymnázium Nad Štolou. Pražanky v turnaji ani jednou neprohrály a zaslouženě jim tak patří nejen korunka královen Čech, ale také vstupenka na florbalový svátek v O2 aréně.

Druhou polovinu pondělního turnaje otevřela tradičně dvě paralelně hrající se čtvrtfinále. Na prvním hřišti rozhodovaly až nájezdy. Po základní hrací době bylo skóre mezi Plzní a Rumburkem vyrovnané. Štěstěna se v penaltové loterii přiklonila na stranu Severočešek, které se mohly radovat z možná trochu překvapivého postupu do semifinále. Dramatický byl i zápas na druhém hřišti. České Budějovice vedly po polovině už 2:0 a kráčely za postupem, jenže mladoboleslavská Obchodka se úctyhodně zvedla, vzchopila a zápas dokázala otočit.

Duely o umístění byly taktéž atraktivní. V bitvě o sedmé místo rozhodovaly nájezdy. V nich se dařilo lépe karlovarským Hvězdičkám, které si tak z Prahy odvezly krásné sedmé místo v celých Čechách. Souboj zklamaných čtvrtfinalistů vyzněl jednoznačně ve prospěch Českých Budějovic. Jihočešky, přestože měly dle předchozího průběhu turnaje našlápnuto hodně daleko, nic nevypustily. Poslední zápas si užily a zásluhou čtyř branek vybojovaly konečnou pátou příčku.
Pak už šlo do tuhého. V prvním semifinále týmů hrajících v tmavě modrých dresech dokázala pražská Štola přetlačit mladoboleslavskou Obchodku. Ve druhé bitvě o finále byly papírovým favoritem nymburské florbalistky, které působily velmi suverénním dojmem už v základní skupině. Jenže holky z Rumburku přijely v očividně skvělém rozpoložení a s hodně bojovnou náladou. Dokázaly ubojovat remízu 3:3 a potřetí v pondělí rozhodovala trestná střílení. Podruhé byly jejich aktérkami Severočešky ze Šluknovského výběžku. A i tentokrát přálo štěstí právě jim.

Zápas o konečné třetí místo a bronzové medaile vyzněl vcelku jednoznačně pro Mladou Boleslav. Středočeské derby hodně ovlivnila únava Princezen z Nymburka, které všechny síly investovaly do semifinále a s pouze třemi střídajícími spoluhráčkami už očividně nemohly běhat naplno.

Víceméně jasný průběh mělo i finále. Štola si za vysněným postupem do O2 svatostánku šla od prvních minut. Úvodní branku vsítila znovu skvělá Faltusová, která se stala alfou a omegou úspěchu pražského celku. Ve zbývajícím průběhu sice Severočešky bojovaly, seč jim poslední síly stačily, na zvrat se už nezmohly. Tmavě modré florbalistky z metropole si tak dokráčely pro hráčskou vstupenku do Superfinále. Jako bonus získaly zlaté medaile.

florbal challenge 2017 2

Gólové hody se nekonaly – Skupinovou fázi dívek rozhodovala pevná defenziva

florbal challenge 2017 3

Kdo se těšil na množství dechberoucích gólových šancí, ten musel být během pondělního dopoledne v Praze na Braníku zklamaný. Dívčí národní finále západu totiž rozhodovala propracovanost obran a kvality přítomných brankářek. Už se také vykrystalizovali první favorité. Ve skupině A to je juniorskou reprezentantkou Lenkou Faltusovou tažená Štola. V béčku si o přímý postup do semifinále a vstupenku do O2 arény řekly princezny z Nymburka.

Áčko s královnou Faltusovou

Pokud se říká, že jeden hráč v kolektivním sportu zázraky nedokáže, pražské Gymnázium Nad Štolou toto tvrzení jednoznačně vyvrací. Pražanky totiž vsítily během bojů v základní skupině celkem tři branky. A všechny spojuje jméno autorky Lenky Faltusové. Díky ní se zástupkyně metropole popasovaly s plzeňskou SPŠ Stavební i českolipským Kolomazem. Bez branek pak remizovaly s mladoboleslavskou Obchodkou, což jim stačilo na první příčku a přímý postup mezi čtyři nejlepší.
Konkurentky Štoly, které pochází z Mladé Boleslavi, si budou muset cestu do semifinále klestit skrz čtvrtfinále. Remizovaly totiž ve všech třech svých duelech. S Pražankami, Plzní i Českou Lípou. Tříbodový zisk jim garantoval třetí místo. Ještě o jednu příčku výš skončily florbalistky z Plzně, které dokázaly porazit Kolomaz a se čtyřmi body mají taktéž jisté čtvrtfinále. Čtvrtá příčka a boj o umístění čeká na florbalistky ze severu Čech, které bez své loňské tahounky Nikol Pekárkové skupinové boje z ofenzivního pohledu nezvládly.

Vyrovnané béčko rozhodovalo skóre

Druhá základní skupina byla z hlediska průběhu snad ještě vyrovnanější než ta první. O přímém postupu do semifinále rozhodovalo až celkové skóre. To nakonec vyšlo ve prospěch Nymburských princezen, které stejně jako celkově druhé České Budějovice jednou vyhrály a dvakrát remizovaly. Jenže vsítily více branek, což jim zaručilo, že se probojovaly mezi čtyři nejlepší z první pozice skupiny B.

Druhé místo a postup do čtvrtfinále připadl Biskupskému gymnáziu z Českých Budějovic. Jihočešky stejně jako vítězný Nymburk dvakrát remizovaly a jednou vyhrály. O jedinou branku jim unikl přímý postup do semifinále. Pro důležitou poslední postupovou třetí příčku si dokráčely Severočešky z Rumburka. Reprezentantky Ústeckého kraje totiž vyhrály nad karlovarskými Hvězdičkami, což jim v konečném účtování stačilo na postup dál. Hvězdičky sice prohrály pouze jednou, protože ale ve dvou dalších duelech jen remizovaly, skončily čtvrté a zahrají si o konečnou sedmou příčku v Čechách.

florbal challenge 2017 4

Úspěšné střelkyně gólů: Mariana Zezulková (1), Lenka Faltusová (6), Anička Svobodová(2)

O2 ARÉNA 17. 4.

utkání začíná 9.45 hod.

Přehlídka soutěžních prací proběhne ve čtvrtek 23. března 2017 od 9.00 hod. v aule školy.

Zveme všechny zájemce, především studenty biologických a chemických seminářů a soutěžící, kteří se zúčastnili školních a obvodních kol Biologické a Chemické olympiády.

V rámci přehlídky soutěžních prací SOČ budou předány diplomy a ceny vítězům všech kategorií Biologické a Chemické olympiády. Gratulujeme a těšíme se na Vás.

V prvním semestru letošního akademického roku jsem měla možnost účastnit se odborné stáže 24 hodin s FF UK.

Jak již název napovídá, jedná se o projekt organizovaný Filosofickou fakultou Univerzity Karlovy již pátým rokem.

Cílem projektu je umožnit středoškolským studentům nahlédnout do vysokoškolského prostředí, a připravit se tak na potenciální budoucí studium. Základní podmínkou je, že student přijatý na stáž musí strávit na půdě fakulty celkem 24 hodin za celý semestr. Čím budou tyto hodiny naplněné, je však již libovolné, vše závisí na domluvě s garantem stáže, ve výsledku tedy může jít o prosté navštěvování přednášek či soukromé konzultace. Většinou se však jedná o program zasahující do dopoledních hodin, tudíž bylo nutné domluvit se na individuálním studijním plánu, který naše paní ředitelka ochotně schválila.

Podmínky vyžadované pro přijetí na stáž jsou jednoduché. Student vyplní a odešle elektronickou přihlášku obsahující osobní údaje a přiložený soubor, kterým je motivační dopis. Do předem určeného data mu pak přijde oznámení o (ne) přijetí. Přihlásit se mohou studenti středních škol starší 15 let. Jediným dalším omezením je, že se nelze zkoušet hlásit na více oborů, doporučuji tedy předem dobře zvážit, jaký si vyberete. Já si zvolila Divadelní vědu.

Samotná stáž byla zahájena pro všechny účastníky společnou přednáškou, představením struktury fakulty a možností studia, dostali jsme i drobné pozornosti v podobě sešitu a brožurek s praktickými informacemi o přijímacím řízení. Poté jsme se odebrali ke svým garantům a započal individuální program.

Mým (a ještě dalších dvou mimopražských stážistek) garantem byl předseda oborové rady Ústavu divadelní vědy doc. Mgr. Petr Christov, Ph. D. Po krátkém představení prostor fakulty jsme usedli, chvíli jsme hovořili o celkovém systému jak katedry, tak celé fakulty a nakonec i university. Prošli jsme rozvrh a dohodli jsme se, jaké přednášky navštívíme.

Prvním přednáškovým blokem byl Den otevřených dveří Kabinetu pro klasická studia Akademie věd v rámci Týdne vědy. Jednalo se o přednáškový blok, který byl otevřený veřejnosti, dost mě proto zamrzelo, jak nízká byla její účast.

Nadále jsem se zúčastnila několika seminářů, na kterých jsme se domluvili s garantem. Jelikož mě jeden z nich velmi zaujal, navštívila jsem ho ještě víckrát. Všichni byli k těmto návštěvám velice vstřícní a informace zde získané jsou pro mě velmi cenné pro další poznávání tohoto či spřízněných oborů.

Na konci semestru jsme se opět sešli s dalšími dvěma stážistkami a garantem za účelem evaluace.

Nejvíce konzultovaným tématem v této debatě byl rozdíl přístupu, s jakým se setkáváme na středních školách a s jakým jsme se setkali na universitě.

Všechny jsme se shodly na tom, že universitní přístup je nám bližší a příjemnější, především díky individuálnějšímu přístupu. Je logické, že to se odvíjí také od množství studentů, které je samozřejmě v rámci oborů nesrovnatelně nižší než na našich středních školách.

Nepřísluší mi soudit zavedené školní systémy. Příčin těchto rozdílů je jistě více než výše zmíněný, ale upřímně se na své vysokoškolské studium těším.

Domnívám se, že možnost stáže je velice dobrý nápad, který by měl být více propagován a podporován, a rozhodně doporučuji všem studentům bez ohledu na to, jak moc jsou pevně rozhodnutí o oboru, který by si přáli studovat, aby tuto možnost využili. Těm rozhodnutým může stáž pomoci i v rámci přípravy na obor, těm nerozhodnutým může být zajímavou zkušeností a možností poznat vysokoškolské prostředí.

Marie-Luisa Purkrábková

 

V týdnu od 13.–17. 2. 2017 nás opět v rámci projektu EDISON navštívili studenti z různých koutů světa. Chloe z Číny, Cantika z Indonésie, Lucas z Brazílie, Chang z Malajsie, Tamar z Gruzie a Rahma z Egypta se prostřídali napříč třídami během hodin angličtiny, aby nás seznámili se svými zeměmi. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavostí o tamních zvycích, rozdílech ve stravování, nejvýznamnějších památkách a svátcích. Měli jsme tak možnost nahlédnout do některých z pro nás tak odlišných a neznámých kultur a poznat, jak žijí lidé jinde, jak tráví svůj volný čas a jaké problémy je tíží. 

Každý ze studentů měl připravenou prezentaci o své zemi a nějaký doprovodný program. Například s Chloe jsme si zazpívali, přeložili jsme si jména do čínštiny a bylo nám odhaleno tajemství čínské klávesnice. Lucas měl připravený zábavný a poučný kvíz o Brazílii, kde jsme formou hry ověřili své vlastní znalosti.

Hodiny strávené se zahraničními studenty jsme si velmi užili a už se těšíme na příští projekt EDISON - Education. Drive. Internacionality. Students. Opportunity. Network.

Zuzana Dorážková, 5S

edison2017 chaangcantika edison2017 k4a edison2017 lucas edison2017 sek 1 

 

Škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze takové cookies, které jsou nezbytně nutné pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies).
Ok