Ve dnech 11.–13. května se konaly projektové dny. Jedním z nich byl i anglický projekt týkající se Titaniku, který 15. 4. roku 1912 narazil do ledovce a potopil se. Projekt trval tři dny, z čehož jsme dva strávili ve škole a jeden na výstavě v Letňanech. Projekt byl veden profesorkami Ivanou Marvánovou a Jitkou Čermákovou.
1. den
První část prvního dne byla zaměřena na obecné informace, jako třeba – co budeme nadcházející dny dělat, kde a kdy se budeme scházet, co bude závěrečná práce, atd.
Poté jsme dostali pracovní listy s úkoly, v nichž jsme měli např. napsaná nová anglická slovíčka vztahující se k tématu, která jsme měli pospojovat s jejich správnými významy. Během prezentace jsme si vyslechli zajímavé informace o samotném Titaniku – rozměry, váha, počet pasažérů, luxusní vybavení… Zhlédli jsme i několik krátkých videí, např. o tom, jaké to je, když se lidské tělo ocitne v dvoustupňové vodě. (Celý projekt probíhal samozřejmě v angličtině.)
Na závěr jsme se dívali na známý a cenami ověnčený film Titanic s Leonardem DiCapriem a Kate Winslet.
2. den
Na začátku druhého dne jsme se vžívali do rolí některých pasažérů Titaniku, dostali jsme informace o jejich životě před osudnou plavbou a popřípadě po ní. Naším úkolem bylo chodit po třídě a nechat ostatní hádat, kdo jsme podle nápověd, které jsme ostatním dávali.
A poté jsme šli na výstavu o Titaniku, konající se v Letňanech, kde jsme strávili celý zbytek dne. Na začátku expozice jsme dostali vstupenky, na nichž bylo jméno pasažéra, který nám byl přidělen, a na konci jsme se dozvěděli, jestli dotyčný přežil nebo ne. Výstava byla velice zajímavá, bylo tam prezentováno mnoho předmětů, které byly doopravdy na lodi, stejně tak jako osobní majetek pasažérů. Nejvíce se nám líbily místnosti, které vypadaly jako ty na Titaniku.
3. den
Poslední den jsme zakončili naší závěrečnou prací. Vytvářeli jsme projekt ve formě osobní nástěnky vzpomínek pasažéra, kterého jsme dostali na začátku druhého dne nebo kterého jsme si vybrali. Projekt se dělil na dvě části. První se týkala skutečné minulosti pasažéra (např. napsali jsme dopisy, které mohl poslat partnerce nebo dětem, popsali důvody, proč se plavil…). Druhá část byla zaměřena na fiktivní pokračování jejich života. Měli jsme vymyslet, jak by život cestujícího dopadl, kdyby se loď nepotopila.
Projekt Titanic byl velmi zajímavý a všichni jsme si ho moc užili.
Nami Havelková, T3A